شلوار جین

۶ بازديد

تاریخچه و سرگذشت شلوار جین

هنگامی که لوی اشتراوس از بلژیک به آمریکا برای پیدا کردن طلا آمد یک چادر برای اسکان خود با پارچه جین به پا کرده بود که در پایان به لباس کارگران استخراج طلا تبدیل شد.
 
البته این رویه به این صورت اتفاق افتاد :
در سالهای ۱۹۲۰  همیشه کارگران این شکایت را داشتند که در طول هفته شلوارهای آنها پاره میشود و مجبورند یک شلوار دیگر بخرند.
به همین دلیل بود که که او تصمیم گرفت پارچه جینی را که برای چادر خود استفاده کرده بود را برش دهد و تبدیل به شلوار برای کارگران کند. این کار با موفقیت انجام شد و شلوار جین به خاطر مقاومتش در آمریکا معروف شد.چندین سال بعد یعنی سال ۱۸۷۳ یک خیاط خلاق دکمه های فلزی به آن اضافه کرد که امروزه انتخاب بسیاری از ماست.
 

در سال های ۱۹۲۰ توجه گاو چران های آمریکایی و افراد شاغل در معدن که به دنبال یک پارچه با دوام میگشتند به شلوار های جین جلب شد.

چندین سال بعد بسیاری از مردان به تقلید کردن و روی آوردن به پوشیدن شلوار جین سنگ شور شده و تاخورده روی آوردند،اما پوشیدن شلوار جین هنوز برای زنان مرسوم نبود.

در سالهای ۱۹۶۰تا ۱۹۷۰ تحولی بزرگ وارد دنیای مد شد.ورود شلوار های پاچه گشاد و جین های سنگ شور شده در دنیای مد نتیجه این دوران است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.